mandag 7. september 2009

Valg 2009

Skattelette for de med mest fra før av, eller mer velferd for alle? Mer privatisering og konkurranseutsetting av skole, helse og omsorg eller enda bedre offentlige tjenester? Sosialdemokrati eller markedsliberalismen til høyre partiene? Dette er nokon av dei mest aktuelle spørsmålene som du som velger må spørre deg før du velger ditt parti. Jeg er en svoren tilhenger av Arbeiderpartiet og deres sosialdemokratiske ide. En tanke som baserer på seg på at alle skal være med i samfunnet. Dette er ide som jeg mener er idelogisk rett. Felleskap, solidaritet og likhet uansett hvor du kommer fra eller uansett bakgrunn, er noe alle etter min mening bør kjempe for. Jeg er ikke enig i alt AP gjør og står for, men jeg er enig i det grunnleggende og det er nok for meg. I tillegg skulle jeg ønsket at AP hadde hatt flertall alene slik at SV og SP ikke fikk noen av sine synspunkter gjennom slik som i dagens koalisjonsregjering. MEN alternativet til dagens rødgrønne regjering er en FRP regjering eller en regjering som treng støtte av FRP. Det vil bety en stor endring i gal retning av det norske samfunnet. FRP står for en politikk som vil svekke det norske velferdsamfunnet gjennom altfor store skattekutt og for mange kostbare lovnader. (les Bush jr sitt USA) Kombinasjonen av desse to tinga vil føre til inflasjon, høyere rente og som sagt dårligere skole, helsetilbud og eldreomsorg. Dette rammer alle, men spesielt de med minst fra før av. I verdens rikeste land bør stort sett alle kunne betale skatten sin med glede. De med lite å rutte med skal sevfølgelig få oppleve mindre skatt gjennom omfordeling og det betyr at de med mest må betale litt mer. Skattetrykket må være som idag for at velferdsamfunnet skal utvikles videre. Jeg håper dere alle stemmer på det partiet og den modellen som har vært på med på gjøre det norske samfunnet til verdens beste. Denne sosialdemokratiske tanken er den som vil videreutvikle og forbedre den norske velferdsstaten. PARTIET HETER ARBEIDERPARTIET!

Godt valg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar