mandag 4. januar 2010

Man Utd-Leeds Utd 0-1 03.01.10 :):):)

Jeg benket meg framfor TV`en med små forventninger om annet enn å se Leeds prøve så godt de kunne. Manchester United på Old Trafford så jeg på som en nærmest umulig oppgave uansett hvilket lag SCUM stilte. MEN så feil kan jeg ta. Allerede i starten av kampen så jeg tegn på at Leeds ihvertfall kunne bite godt fra seg. Vi turte å bruke ballen fornuftig! Da Beckford gjorde 1-0 etter et flott angrep og en god avslutning skjønte jeg at her var noe stort på gang. I tillegg virket ikke Man Utd i toppslag. Leeds lå kompakt og godt defensivt noe som førte til få avslutninger og mange pasningsfeil fra Man Utd sin side. Da dommeren blåste av kampen var det utrolig godt å se gleden alle rundt Leeds laget viste. Spillere, trenere, støtteapparat og ikke minst publikum ga uttrykk for at dette var en enorm opplevelse. Og det er akkurat det det var. STORT! Leeds har ikke vært bortskjemt med bragder siste åra så dette gjør godt for selvtilliten og motivasjonen for alle i og rundt klubben. Rykker vi i tillegg opp denne sesongen, så har dette vært en kjempesesong uansett hvordan det går mot Spurs i 4.runde. MEN det aller kjekkeste med dagen igår var at seieren var fullt fortjent. Sevfølgelig hadde Man Utd flere og større sjanser, men når Leeds er så modige i angrepsspillet, viser så stor innsats og lagmoral og ikke minst scorer på sine sjanser, ja da er det vel fortjent at vi slo et på papiret veldig bra Man Utd lag.

3.januar 2010 vil kanskje stå som dagen da Leeds snudde mange års nedturer til noe stort igjen. Lat oss ihvertfall håpe det!:)

Marching on together!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar