mandag 5. oktober 2009

Lett blanding frå media Norge....!

Ifølge Tv2 nettavisen har mange seere ringt inn å klaga på at det er en homofil frier i programmet Jakten på kjærligheten. Disse "mange" kan ikke ha særlig mye konstruktivt å gjøre på om dagene! En mer hjertevarm og god person enn homoen i dette programmet skal du lete lenge etter.

I dagens VG kan vi lese at den romersk-katolske kirke i Spania er i harnisk på Zapatero og hans regjering som skal liberalisere abortloven. Spania har per dags dato en av de strengeste abortlovene i verden. Når skal den katolske kirke begynne å følge den moderne verden og slutte å diskriminere homofile, kvinner og de som lider av hiv/aids?

På P1 på vei til Volda idag tidlig høyrte jeg at Norge igjen er kåret til verdens beste land å bo i. Amnesty International mener vi nordmenn klager for mye på bagateller og det er jeg skjønt enig i. Vi har muligheter og tilbud ingen andre mennesker i verden har. Når valgkampsfokuset nå har lagt seg er det lett å assosiere FRP med denne klagingen. Jeg høyrte knapt Siv Jensen si annet enn nei eller dårlig eller nei eller elendig, eller nei eller kriminalitet eller nei eller utenlandsramp eller nei i valgkampen.... Forresten, FRP sa vel også at alt skulle bli bedre med dei ved makta. Hva er alt i verdens beste land ifølge FN????

1 kommentar:

  1. Hei Erlend. Fin blogg du har. Mange gode meninger og men siden det var så lite kommentarer her må jeg jo legge inn en;-)

    Du nevner at FN har kåret Norge til verdens beste land og kritiserer Frp for å mene at de kan gjøre det bedre å bo her. Det er akkurat disse uttalelsene jeg ikke klarer forstå. Det er helt klart at du og jeg er heldige. Det er også klart at vi på mange måter har det bra i Norge men kan vi si at alt er perfekt allikevel. De som skryter av at Norge er verdens beste land å bo i er egoister. De viser at de kun tenker på hvordan de selv har det og ikke de som har falt utenfor. De som f.eks. står i kø for helsebehandling eller sykehjem. Jeg mener at vi fremdeles har altfor mange i dette landet som ikke har det bra nok. Da skuffer det meg når sosialistene under valgkampen kun klarer å svare på kritikk med at vi bor i verdens beste land.

    Målt på noen enkle kriterier gjør vi nok det men vi er så langt derfra på mange viktige områder. Sosialistene kan slutte å sole seg i glansen av denne kåringen mener jeg og heller begynne å jobbe for de som ikke har det bra her i samfunnet. Der har de sviktet pga egoismen sin.

    Keep up the good work Erlend. Bra skrevet selv om jeg er uenig i noen av dine synspunkter men det vet du fra før ;-)

    MVH Torgeir

    SvarSlett