fredag 23. oktober 2009

Imponert!

Igår sat jeg å så Fulham-Roma på Tv2Zebra, en europacup kamp fra London. Ingen av disse lagene tiltrekker meg, så grunnen til at jeg valgte å slå på denne kanalen var to blad Riise. Lillebror Riise kjenner jeg ganske godt siden jeg har spilt fotball med og mot han, samtidig som vi gikk et år skole sammen. Storebror har jeg bare truffet og snakket med et par ganger. Man kan si mye om disse brødrene og Riise familien generelt, men jeg må si jeg er utrolig imponert over viljen brødrene og familien viser for å nå sine høye mål. Riise er et namn jeg assosierer med hardt arbeid og stor vilje. De er forbilder for hvor langt man kan komme i denne verden bare man vil det nok. Her tror jeg mange unge fotballspillere og andre mennesker har mye å lære. I 2001-2002 spilte jeg og Bjørn Helge sammen i Ålesunds FK. Jeg spilte på den tiden mer enn lillebror Riise. Nå i 2009 er han proff i Fulham og tjener store penger, mens jeg er lærerstudent i Volda med stipend som økonomisk trygghet. Det er to forskjellige verdener, men jeg tror vi begge har det meget bra i livet vårt uansett. Jeg vet ivertfall at jeg har det. Av Bjørn Helge Riise og resten av hans familie har jeg lært noe som skal gjøre meg til ferdig utdannet lærer om cirka fire år: HARDT ARBEID OVER TID!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar