tirsdag 30. mars 2010

Påske og tippeliga 2010

Det er fryktelig godt å kunne sette seg ned i sofaen å bare slappe av:) Dette tror jeg det blir mye av i påsken. Vinteren har vært slitsom på mange områder og jeg skal bruke påsken til å samle overskudd i kropp og sjel. Dette gjør jeg ved å lese bøker, trene, spille scrabble, se påskekrim og ikke minst spise masse god mat. Jeg har allerede lagt bak meg noen VELDIG avslappende dager og heldigvis har påsken knapt begynt:)

Synes det er utrolig kjekt å se Aafk toppe tippeligaen etter 3 spilte runder. Laget har uten tvil blitt bedre siste 2 åra, og det ser ut som om utviklingen fra forrige sesong har fortsatt. Det som har imponert meg mest hittil med laget er effektiviteten, Lindegaard og det defensive arbeidet inne i egen 16 m. Mot Lillestrøm og Stabæk føler jeg Aafk er underlegne i spill og sjanser, men å være effektiv og ha en strålende keeper, er fullt lovlig. Av den grunn synes jeg Aafk fortjente både seieren mot LSK og 1p mot Stabæk. Det kan høres litt rart ut siden jeg mener at både LSK og Stabæk var mye bedre enn Aafk sjanse -og spelemessig, men i fotball er det målene som teller og det er ikke Aafks feil at det andre laget brenner sjanser. Når det så er sagt så tror jeg laget må prestere bedre visst de skal fortsette å ta like mange poeng. Over tid er det kun gode prestasjoner som vil gi laget stabile resultat. Derfor er det bra å se og høre at både trenere og spillere vet at de må heve seg. Jeg tror Aafk havner på en plass mellom 6 og 10 til slutt. Klarer de dette er det en meget bra prestasjon. Det tar tid å skape en vinnerkultur, toppfotballkultur som må gjennomsyre HELE klubben, ikke bare a-laget, visst den skal ta opp kampen om medaljer og trofeer i årene fremover.

Rosenborg vinner nok med en del poeng til slutt, rett og slett fordi de har det beste laget, den beste treneren og den beste vinnerkulteren. Stabæk har imponert med gode prestasjoner hittil og tar sølv, mens jeg håper Vålerengas fine satsing på unggutter gir resultatet og sørger for bronse. Jeg liker lag som tør å satse på egne talent. Der har Aafk også blitt bedre siste åra, men jeg føler satsingen kan bli enda sterkere og tydligere.

God påske:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar